Summa sidvisningar

måndag 1 september 2008

Doktorn rekommenderar


Håpp. Då var den här dårå. Första höstförkylningen. Men jag är vid gott mod. Än så länge ingen feber. Än så länge ingen tjock hals. Bara suberdäppt i däsan. Hur gör man då? När man är suberdäppt i däsan? Tja, frågar du mig så rekommenderar jag följande:
1. Smörj in halsen med tigerbalsam innan du går till sängs.
2. Om du är lika snå..ekonomisk som jag så skippar du allt vad KanJang och Echineaxynhgvcazgh eller vad det heter heter. Gå istället till natuuuren. Natuuurens skafferi! Har du vitlök hemma? Bra. Vatten? Bra. Då är du i hamn. Pressa en massa vitlök i ett glas med ångande hett vatten. Ställ sedan detta väldoftande glas jämte dig när du sover. Det blir lätt, ack så lätt att andas. Och vampyrer vågar inte ens närma sig din säng. Ytterligare ett plus för vitlöken alltså.
3. Apelsiner! Grapefrukt! Te! Tre nödvändiga ting vid denna svåra sjukdom.
4. Kör skiten ur dina övriga familjemedlemmar. Du är sjuk! Du kräver total uppmärksamhet! Din minsta vilja är alla andras lag. Katten inkluderad.
5. Sov.

Hälsningar Dr. Juneström.

Dagens låt: You got a friend - Carole King. Men det känns väl skönt att veta. Att om du nu blir sjuk så har du en vän iallafall. Ring bara dr J. Numret står i katalogen.

1 kommentar:

Knegarn sa...

Denna enorma bloggdisciplin! Har du ett visst klockslag som du skriver på varje dag? och det är ju ofta mycket också. jag får på sin höjd ihop ett inlägg i veckan...