Summa sidvisningar

fredag 17 oktober 2008

Det är synd om mig nu


Buhu. Det finns dagar och så finns det DAGAR. Riktiga skitdagar. Och idag är det en sådan dag. Fick ett tråkigt besked angående ett jobb. Efter det åkte jag och handlade. I en affär där alla var i vägen. Alla gick sakta. Alla var fula och dumma. Hat hat hat. När jag kom hem, fullastad, så gick kassen sönder och allt vällde ut på köksgolvet. Och kanske det bästa av allt - mina favoritstövlar pajade. Plötsligt gick det inte att dra ner dragkedjan på ena stöveln. Vilket resulterade i att jag drabbades av panik och fick ta sönder kedjan med våld. Soppåsen nästa. Åt uppmicrad mat. Gick och lade mig. Telefonluren lade jag av eftersom det alltid ska ringa just under den nanosekunden då jag verkligen kan sova. Men mobilen hade jag ejämte mig så att den skulle larma när det var dags att vakna. Då, precis när jag känner att nu, nu, nu kommer sömnen, då får jag ett sms. Från Lindex! Jävla idiotaffär. Ni kan behålla alla era jävla rabatterade skitkläder - jag vill inte ha dom. Okej?
På eftermiddagen fick jag besök av en mamma med tre barn. Kakor, kladd, mjölk, spy, leksaker, pappersrester, blöjor och nappar invaderade den nystädade, suck, lägenheten.
Vilken skitdag. Det som skulle kunna uppväga det här är möjligtvis att jag vinner fem miljoner kronor, ett kul jobberbjudande, att någon ställer en ny snygg soffa utanför dörren och att skägget lär sig laga gourmetmat.
Men....det är ju knappast sannolikt att nåt sånt händer. Istället får jag nog ta mig ett gammalt hederligt storlip, en bamsegrogg och tre cigg. Och chips förstås. Kanske, kanske att det lindrar lite.

Dagens låt: Sabbath bloddy sabbath - Black Sabbath.
Är jag förbannad så brukar det hjälpa en aning att spela just denna låt på idiothög volym. Ska prova. Kan du hjälpa mig, Ozzy?

Website counter

Inga kommentarer: