Summa sidvisningar

söndag 5 oktober 2008

Easy easy....


Jag måste erkänna att jag varit väldigt anti. "Smörja", "Det tänker jag då inte titta på" och så vidare har mina funderingar gått. Men vem var det som satt bänkad framför tv:n prick kl.20.00 i går ändå? Uhum. Just det. Jag. Stjärnor på is alltså. Jag som tyckte att det verkade skitsvårt att lära sig rumba, salsa, vals och cha-cha i Let´s dance trodde att det skulle vara ett Mission Impossible att få flamsiga programledare, avdankade musiker och gamla fotbollsproffs att agera konståkare. På hård is! Jösses. Men så fel man hade då. Nu vet jag i och för sig inte hur länge de har fått träna innan, men om det skulle varit jag som åkte så där smidigt så hade det nog handlat om digra åttatimmarspass i ishallen dagligen i ett halvår. Minst.
Det som fick mig fast från start var att "proffset" som bildade par med Kicken drattade omkull på ändan redan efter fem sekunder. "Övertänd" sa kommentatorn. Oerhört komiskt. Mer sånt och ni har en given tv-tittare i mig, TV4.
Nästa gång måste faktiskt Malin Ewerlöf åka ut. Hon var exakt lika smidig och graciös som en stelopererad giraff med skridskor på hovarna typ.
Personligen så tänker jag hädanefter heja på snyggingen Jesper Blomqvist. Med den frillan och det leendet och dom trikåerna kan han nog gå hur långt som helst.

Dagens låt: Hurt - Nine Inch Nails.
Fatta vilken schmertz att ramla omkull på kall, hård is. My ass, vad ont det måste göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Stjärnor på is" - det trodde jag var HV71! :-),
tycker Skorpans husse.

Anonym sa...

Bästa låtvalet någonsin! Och föresten, du och Helena V var ju de bästa på skridskobanan. Ni fick ju till det där med piruetter. Avundsjukan i mig puttrade. Så du hade absolut gjort det bättre än Malin Ewerlöf. Kanske./Susan