Summa sidvisningar

måndag 13 oktober 2008

Hajar inte hur dom orkar


HAJARNA KOMMER! spring spring duns dunk banka slå HAJARNA KOMMER!!(gälla skrik) AAAAAAAAIIIIHHHHHHH!!! (ännu gällare skrik).
Barnen leker. Mamma får huvudvärk. Pappa har flytt fältet. Regnet öser. Teven surrar. Katten skiter tio gånger om dagen så det luktar pest i hela lägenheten. Mörkret är här. Proppen går. I morse fick jag ta brödrosten ut i hallen och sitta där och rosta bröd. Kändes lite bohemiskt. Måste duscha. Måste packa en ryggsäck. Måste rätta alla jädra tipsrader. Kanske är man miljonär. Inget på teven. Ska bläddra i en kokbok. Måste baka kaka. Innan jag sluter mina blågrå så ska jag ha börjat på en ny bok också. Väldigt mycket måsten måste jag säga. Måste trappa ner med det där.
Imorgon är det en ny dag.

Dagens låt: Shine on you crazy diamond - Pink Floyd.

...remember when you were young...you shined like the sun.
Jag försöker minnas känslan. Hur det var innan man hade hajskrikande barn. Det var nog alldeles, alldeles underbart och fantastiskt....tråkigt.

Inga kommentarer: