Summa sidvisningar

onsdag 8 oktober 2008

En dejlig jul kan man ju alltid hoppas på. Hver gang.


Vi fick oss en riktig näsbränna i somras. Plötsligt kom vi på att det var semester (dagarna går ju som bekant asfort)och att det kanske var läge att boka in oss på nåt kul jippo. Tji, fick vi. Det blev noll och intet av alla våra semesterplaner. Uppstramning! Så nu har vi skärpt till oss och FAKTISKT lyckats boka bort oss under hela jädra julhelgen. Jag som alltid "firat" jul på samma vis ända sedan barnsben hemma hos mina föräldrar. Kul till en början, visst, men ju äldre man blivit är det mer och mer förknippat med ångest. För tre år sedan sa jag till mina jobbarkompisar att "ni får hugga av mig ett ben om jag firar jul på samma sätt nästa år igen". Så egentligen borde jag hoppa runt här på ett ben.
Vi ska till Danmark! Hela familjen J/S + svärmor med man. Vi ska bo i samma hus. Det måste gå. Problemet blir bara att berätta det här för mina ålderstigna föräldrar. De kommer säkert att deppa ihop totalt och kanske dö en för tidig död på grund av det här. Vore ju förbaskat trist.

Dagens låt: Blir det ingen. Jag hinner inte tänka. Börjar inte Bonde söker fru nu? Måste upp och kolla på teven!!

Inga kommentarer: