Summa sidvisningar

fredag 22 augusti 2008

En kladdfri generation

Är och handlar med dottern på Willys. Hon sitter i kundvagnen och tar snällt emot alla varor jag langar i. Maränger, bananer, röd mjölk, blå mjölk, Grevéost, gräddfil, chips, dipp, bröd, kattmat. Eftersom det vankas barnkalas på söndag så måste även chokladsås på tub inhandlas. Det blir naturligtvis den där goda Ohojchokladsåsen. När hon fått grepp om den så säger hon:
"Kan jag inte få ta och öppna den och hälla chokladsås i mitt ansikte? Snälla?"
På fullt allvar. Hade jag varit mamma på 70-talet så hade jag väl varit för fri uppfostran och bara sagt "Jamenvisst! En sån självklar sak behöver du inte ens fråga mamma om! Här har du tuben. Varsågod och kladda!"
Men nu är jag ju inte det. Nu är man istället mamma på 2000-talet och då säger man bara nej det får du inte och så är det bra med det.
Gott!

Dagens låt: Stop in the name of love - The Supremes.
Stopp! Sluta! Nej! Lägg av! Låt bli! Se där. Mycket användbara ord vid ett eventuellt föräldraskap.

Inga kommentarer: