Summa sidvisningar

tisdag 19 augusti 2008

Nu är det klippt!

Idag har jag varit hos frissan. Eftersom jag är den otrogna typen när det gäller håret så hoppar jag runt som värsta hoppjerkan mellan olika damfriseringar. Så i fredags tog jag ett stadigt tag i telefonkatalogen och så bestämde jag mig för att den första salongen mina ögon föll på skulle få äran att hugga av mina testar.
Det blev Hårklippet. Utanför entrén stod en sådan där trottoarpratare om att klippning kostade från 240:-. Aha, tänkte jag. Nu blir det billigt. När jag var senast, på en "finare" salong, kostade det typ 1100:- Rena rånet.
Väl inne så hamnade jag hos en ung tjej. Trevlig. Från Turkiet. Eller hamnade och hamnade. Hon var den enda som jobbade där. Medans jag fick sitta och stekas inuti ett värmeskåp så tog hon hand om ett flertal kunder emellan. Män. 240:- fick de pröjsa. Det är ju snorbilligt.
"Tänk om jag bara får betala 840:-!!" Så började det tänkas i min skalle....
Hon stänger tydligen kl.18 i vanliga fall. I vanliga fall när Mirre Juneström inte är på salongen förstås. För då får man jobba över 40 minuter eftersom slingorna inte vill sätta sig.
"Då blir det 1350:-" sa hon när allt var klippt, färgat, slingat, schamponerat, kammat och blåst.
"Tack" sa jag utan att darra på rösten. Jag inbillar mig iallafall att jag höll masken himla bra.
Kammad och blåst. Ja, nog blir man blåst alltid.

Dagens låt: Blowin' in the wind - BOB DYLAN. Håret flyger och pengarna flyger. man kanske skulle ta och kolla upp det där med peruker på allvar.


Website counter

Inga kommentarer: