Summa sidvisningar

fredag 8 augusti 2008

Slut i rutan

Idag börjar helvetet. OS i Peking. 700 timmar sport lockar SVT med i en trailer som de började teasa med för över en månad sedan. 700 timmar. 700. Inte 70 alltså utan 700. I min tv. Nej, förresten. Inte i min tv. Där kommer det att synas 0, noll, timmar sport från Peking. Från och med nu återfinns inte SVT i min vokabulär.
Nu blir det till att bojkotta alla OS-vänliga kanaler. Kanske skulle man ta och sluta ett avtal med sin lokala dvd-uthyrare istället? Jag misstänker att det kommer bli så. Film istället för idrottsliga prestationer.
Tips på BRA filmer emottages! Helst sådana som jag inte redan sett.
Om jag skulle rekommendera några filmer så får det bli:
Apocalypto (blodig, grym, fantastisk. Försök bortse från det att Mel Gibson regisserat. Det låter ju hel-B, men jag lovar - det är det inte).
Big Fish (har jag tjatat om innan men jag gör ett nytt tjöt. Se den!)
No country for old men (en toppenfilm där mördaren har en asbisarr frisyr, pratar med en kooonstig röst samt släpar runt på en syrgastub).
Them (usch, vad otäck den var då! Och verklighetsbaserad....brrr).
Happiness (svart humor.... me like).
South Parkfilmen (har sett den sjuttioelva gånger och tröttnar aldrig).
Love Actually (bra musik, bra skådisar, bra story - en r i k t i g feelgoodrulle.
Vilka filmer bör jag se? Nå? Kom igen.

Dagens låt: Moviestar - HARPO. Apropå nåt helt annat. En person i min närmaste omgivning (med långt hår, skägg och tatueringar) tror att Harpo sjunger så här:
"So you went to Sweden to meet the birdman but he wasn't there...". HA HA HAAAA!
Birdman ska ju vara BERGMAN! Hur svårt kan det va'? som Bengtzing skulle sagt.

Website counter

1 kommentar:

Anonym sa...

Du bara måste gå och se "Barnhemmet"!!