Summa sidvisningar

måndag 4 maj 2009

Ett riktigt blåbär

Förra veckan råkade jag få på Doktor Åsa på SVT2. Åsa skulle prata om nyttig mat. Mat som nästan är som medicin. Ofarlig medicin. Nyttig medicin. Ja, ni hajjar.
Vad som fastnade mest av allt i mitt huvud var att BLÅBÄR var bland det absolut mest nyttigaste man kunde stoppa i sig. Vad kul! tänkte jag. Jag gillar ju blåbär! Det hade varit värre om Doktor Åsa sagt att det nyttigaste på jorden är kidneybönor. Det hade jag nog försökt förtränga illa kvickt.
Blåbär. Sagt och gjort. Jag presenterade den nya frukostgästen redan dagen efter teveprogrammet. Alla familjemedlemmar utom katten skulle ha blåbär i sin fil. Gott. Mumsmums.
Jag känner mig piggare MEN vilken fruktansvärd klåda jag har fått! Mina ben är helt sönderkliade. Det kliar så jag snart blir galen. Beror detta på min blåbärskost? Jag hoppas inte det men nu är jag försatt i blåbärskarantän den här veckan.
Fan också. Att man aldrig får vara riktig glad.

Dagens låt: Trubbel - Orup.
Mest för att Lena K trodde att Orup sjöng "Blåbär" när han i själva verket sjöng "Trubbel". Ha ha ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

HA HA HA HA HA, ja hur f*n kunde jag höra så dåligt.
Hmm, blåbär - trubbel. Hur likt låter det då? Not.
Men när Orup sjöng för mig i radion då? Jäpp, likheten var slående. Tyckte jag. Då.
/L