Summa sidvisningar

onsdag 20 maj 2009

Expressbrev - vad är det?

Nu kom jag på en sak till som jag hatar (hårt ord det där. Hatar. Fast visst är det ganska gångbart?)- nämligen Posten. Jag kan till exempel upplysa er om att idag så kom brevbäraren (getskägg och stora hål i öronen, ni vet med en sån där ring som töjer ut örat, otroligt fult) inte förräns klockan 17.14. Det är dag innan helgdag. De flesta slutar tidigare. Detta gäller dock inte Postens anställda sniglar. De sölar ännu mer än de brukar och dyker upp först när det är solnedgång. Sicken urusel service. Dyra är de också. Dyra och slarviga. Dyra, slarviga, slemmiga sniglar med hål i öronen stora som en enkrona. Blä. Usch. Tvi.

Dagens låt: Sakta vi går genom stan - Monica Zetterlund.
Detta är Postens egna favoritlåt. Varför stressa liksom när man kan gå saaaakta? Låt kunderna vänta - det är ingen brådska. Ta't lugnt. Ta en Toy.
Åååååh, jag blir galen!

2 kommentarer:

Barasara sa...

Ååhhh. Med ett förflutet som postis måste jag protestera. Jag minns att man stressade som en jävla bengallo, mycket post och reklam att släpa på.

Och det där om dyrt? Whaaat? Att skicka ett kort/brev från norr till söder för 5 spänn? Och då kommer det fram dan därpå...

mirre sa...

5:-? Det var längesedan! Numera kostar det 6:- Mycket dyrt.
Om de verkligen stressar som tokiga - hur kommer det sig då att jag får mina brev efter kl.17? Förklara för mig är du snäll.
(förresten - du hade inte getskägg på den tiden va?)