Summa sidvisningar

tisdag 26 maj 2009

Handlar det om dansband eller?


Telefonen ringer i väskan. Rrrrrrr.
"Ja, det är Mirre"
"Hej. Mitt namn är Calle och jag ringer från Sveriges Radio Jönköping. Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att vara med i juryn till SVENSKTOPPEN NÄSTA. Nu på fredag, live från Rådhusparkens scen?"
"Vilken tid?" undrade jag.
"Klockan 16.30-17.30 ungefär."
"Jaha, men då kan jag inte. Då sitter jag hos hårfrisörskan. Det var ju synd."
"Ja. Hejdå."
"Hejdå."

Helt ute i kylan är man visst inte. Man är allt liiiite het ändå. Hade jag ställt upp om jag inte hade haft tid hos frissan? Jag vet inte. Kanske. Trots att jag inte vet ett dugg vad SVENSKTOPPEN NÄSTA går ut på. Handlar det om dansband eller what? Men att sitta i juryn är alltid förbaskat kul. Ni får gärna ringa fler gånger. Vi säger väl så då.

Dagens låt: Gråt inga tårar - Thorleifs.
Nixpix. Jag lipar inte över detta. Det går väl fler tåg. Man får tänka så. Helt enkelt.



Inga kommentarer: