Summa sidvisningar

onsdag 27 maj 2009

Vem ska man ha mellan benen om inte

Vega var det här. Min gamla hederliga cykel som jag inhandlade på Skillingaryds veteranmarknad nångång på 90-talet. Igår så cyklade jag till jobbet på Vega. Jag vet inte om jag ska skylla på henne eller om det verkligen var mig och min usla kondition det var fel på - för jag blev omcyklad av precis alla som hade en cykel mellan benen. 65-åringar svischade förbi, 75-åringar svischade förbi och......jag, jag blev arg som ett bi. Misstänker att de där moderna 60-taggarna har sjuttioelva växlar som de tallar på. Fusk! säger jag.
Nästa cykel som jag köper får bli en elcykel. Tänk vilken lyx att få draghjälp i uppförsbackarna!

Dagens låt: Bicycle race - Queen.
Det känns som om det ska tävlas i allt nuförtiden. Vem cyklar snabbast? Vem är snyggast? Vem har fräsigaste oufiten? Vem tjänar mest? Osch. Nu kom jag att tänka på att jag har varit i världens flådigaste hus idag. På Lerhagen. En av mina elever hade kalas hemma hos sig och vi var bjudna. "Hur länge har ni bott här?" frågade jag. Men jag menade egentligen "Hur mycket måste man tjäna för att bo här då?"
Jag hade en grön jumper på mig idag. Den matchade min ansiktsfärg efter det besöket kan jag lugnt säga.......



Inga kommentarer: