Summa sidvisningar

söndag 31 maj 2009

Mors Dag kan börja på olika sätt


Vi älskar ost i den här familjen. Det börjar synas allt mer på oss alla. Idag sa till exempel Wendy till mig när jag satt och slöläste en bok i solstolen
"Nu ser jag att du har en bebis i magen".
"Det har jag INTE! Jag är för gammal för bebisar. Jag är bara tjock!" (snyft, hulk).
Men hon har rätt. Jag ser verkligen gravid ut. Allt god ost sätter sig på maggen och om jag inte håller in den så ser jag ut som om jag är i typ femte månaden. Not najs.
Men nog tjabbat om det. Ost var det. Vad jag ville säga egentligen var att idag på morgonen så kom Mille in i sovrummet med nya Goudaosten i famnen.
"Vilken underbar ost!!" sa han med eftertryck.
HA HA HA. Bra start på dagen. Mer sånt tack!

Dagens låt: Start me up - Rolling Stones.
Åh. Trevligt att vakna av att en unge står bredvid sängen med en ost i famnen. Surrealistiskt på ett spännande sätt. Nästan lite Twin Peaks.
Jag vaknar hellre av ostkånkande barn än av att en katt JAAAAAAAMAR som en besatt
kl.04.30 varje morgon (jag har beställt tid på djursjukhuset. 9/6 så ska Bibbi fara iväg till katthimmelen).

Website counter

Inga kommentarer: