Summa sidvisningar

fredag 15 maj 2009

Så göra vi innan vi går till jobbet - tidigt en fredagsmorgon

Apropå kommentarer man verkligen vill höra vid frukostbordet en fredagmorgon:
"Vad du ser sliten ut! Du borde verkligen inte jobba heltid"
Jag:
"Men jag jobbar ju inte ens heltid!!! Det är ju typ 80% bara".
"?" (Skägget, snart 40 år)

Vad pigg man känner sig sedan hela dagen. Fräsch. Utsövd. Inte sliten alls. Närå.
Skulle inte världen se väldigt mycket bättre ut om alla bara fick jobba max sex (eller kanske fyra) timmar om dagen? Alla skulle må fint, vara glada, hinna med saker, inte stressa, kanske att alla till och med skulle kunna leka en timme om dagen med sina barn.
Som vi har det nu funkar ju inte alls. Folk går in i väggar. Folk bränner ut sig på löpande band. Barn far illa. Tomas Ledin fortsätter släppa plattor. Men en dålig start på dagen kan ju ge ett bättre avslut. Som för en stund sedan när Mille satt och höll om mig i soffan. Plötsligt dimper Wendy ner på min vänstra sida och vill också ha sin del av kel.
Då härsknar Mille till och säger: "Men Wendy! Det är ju upptaget ser du väl!! Jag var först!"
Kul att åtminstone barnen ger fullkomligt fasen i om man ser "sliten ut". Och Skägget ser väl inte så jädra hott ut han heller för den delen. Ska upplysa honom om det vid frukosten imorgon. Sätta ribban för helgen så att säga.....

Dagens låt: Play - Robyn.
Jag har sparkat boll, kastat boll, lekt med plastdjur samt lyssnat på "Sjörövar-Fabbe" cirkagurka 250 gånger idag. Är det så underligt om jag inte ser ut som en nyponros? Va! Va!

Inga kommentarer: