Summa sidvisningar

torsdag 7 maj 2009

Tack för en underbart vanlig dag

AAAAARRRGGGHHHHH! Dygnet har för få timmar. Jag vill ha fler! Nu orkar jag verkligen inte blogga men jag ska iallafall göra det eftersom Luther hänger över min vänstra axel. Duktig kicka, säger han och dunkar mig i ryggen.
Kontstaterade just precis vid strykbrädan att jag är igång från och med kl.06.00 på morgonen till och med kl.20.00 på kvällen. Det är full speta hela dagen. Jag jobbar inte heltid på vicket som jag har nu men tillsammans med radion och Tradera jobbar jag egentligen MER än heltid. Lägg till två yngre förmågor, en bekväm man och en sur, krävande katt på detta så får du en liten aning om hur jag har det. Men jag ska inte klaga. Andra, många, har det tusenfalt värre. Man kunde fått barn med funktionshinder. Man kunde fått barn med ADHD. Man kunde fått barn med autism. Så jag ska hålla käften. Mina barn är friska, goda och glada och jag har tak över huvudet, mat för dagen, ett jobb jag trivs med, en snäll man, föräldrar och syskon i livet och jag har inte ansiktet fullt av vårtor.
Tack fadern, sonen och den heliga anden för det (bäst att verkligen ta i!).

Dagens låt: Thank you - Amy Diamond.
HAHAHOHOHIHI. Amy. Amy Diamond. Men låttiteln där var den första jag kom på just nu.

2 kommentarer:

Knegarn sa...

va gör du på tradera? köper eller säljer? båda?

mirre sa...

Både och. Fast mest säljer. Jag heter Sockerhumlan. Du kan ju kolla om det är nåt du är extra sugen på att köpa!