Summa sidvisningar

måndag 25 maj 2009

Jag är tillbaka

Website counter

Slackern var det här. Blogga? Pfff. Tror ni att jag pallar med det eller? Jag har nämligen förvandlats till....






Och det går ju jättebra! Jag är inte alls sådär arg som hon här på bilden.

Skägget är utomrikes idag och på onsdag sticker han till grannlandet i öst. Det är då jag blir ensamstående mamma på allvar. Jag tyckte innan att jag hinner med mycket mer nu sedan jag blivit förälder. Nu tycker jag annorlunda. För jag hinner med ÄNNU mer när inte Skägget är i närheten och agerar energitjuv. Idag till exempel. Jobbade. Stressade hem. Packade paket. Lämnade tillbax biblioteksböcker (de två sista punkterna här tog cirka fem minuter. Fem!) och sedan hämtade jag barnen. Åkte och lämnade paket. Åkte till mina gamla föräldrar som jag knappt sett sedan Moses gick förbi den där brinnande busken. Satt och fikade på deras balkong. Skrattade åt en massa gamla urklipp som pappa satt in om mig i en pärm. "Ha ha. Vad fyndig jag var!", "Var det verkligen jag som skrev det där?", "Hur såg jag ut här då??" osv. Handlade. Brassade kvällsmat. Gick på föreningsmöte i källaren (barnen själva hemma, duktigt barnen), lagade gröt, pratade med en hemlängtande Skägget i telefon och sist men inte minst. Bloggade. Här och nu.
Nu så ligger en hel Skägglös vecka framför mig. Fatta vad mycket kul jag kommer vara med om!

Dagens låt: Alone - Heart.
Det är bra och nyttigt att vara ensam iblnad. Om man nu kan säga att man är ensam när man har två småväxta figurer som tjattrar runt benen på en dagarna i ända. På fredag är det Jönköpings marknad och jag är barnledig. Nån som har lust att svinga en bägare på stan med en ensam mamma då?

Inga kommentarer: