Summa sidvisningar

tisdag 17 mars 2009

Fy vad svinigt!


Sitter och äter frukost. Radion står på. Det är nyheter. Otäcka nyheter. Hade jag haft en skinkmacka i näven hade jag förfärat slängt den ifrån mig med ett litet skrik.
"På SCANs slakterier har grisar kokats levande!" berättar nyhetsuppläsaren.
Jävla SCAN. Fy fan för er. Inte nog med att ni dödar flera miljoner djur om året, ni har så jävla bråttom att göra det (vinsten!) att ni dessutom inte kan bedöva djuren ordentligt innan ni slänger in dom huller om buller i hissar och sedan ner i heta skållkar.
Usch är ett alldeles för lamt ord för vad jag känner. Det är bara att hoppas på någon slags högre rättvisa. I nästa liv får alla djurplågare sitta instängda i skitiga ostimulerande burar i hela sitt liv och sedan när de ska avlivas så får de välja mellan att 1. Skållas levande eller 2. Skållas levande.
Bojkotta SCAN!

Dagens låt: I natt jag drömde - Hep Stars.
Får man lov att drömma? Okej. Då drömmer jag om en värld där det inte finns några djurindustrier eftersom alla människor har upptäckt att det går alldeles utmärkt att leva utan kött. I min drömvärld finns inga otäcka idioter som låser in sina barn i en källare i 25 år och där finns heller inga stollar som våldtar och mördar.
Istället finns där bara en massa glada mätta människor som aldrig har en dålig hårdag eller behöver jobba mer än sex timmar om dagen. Nåt sånt. Typ.

Inga kommentarer: