Summa sidvisningar

måndag 30 mars 2009

Söndagsstäd

Sicken blåst idiot man är. Igår sabbade jag hela söndagen (en solig sådan dessutom) för hela familjen genom att släppa in en försäljare som sålde en sån här blå maskin. En dammsugare/luftrenare/kvalsterterminator för endast 36.000:-. Som hittat ju. Anledningen till att hon fick komma in och demonstrera var att det var inget köptvång och man skulle få en möbel rengjord som tack. Soffan! tänkte jag. Samtidigt som jag naturligtvis inbillade mig att den skulle bli schamponerad. Och så skulle demonstrationen bara ta 60-90 minuter. Det gjorde den inte. Den tog lite mer än TRE timmar!!! Mot slutet var jag lipfärdig. Soffan dammsögs på djupet. Man bockar och bugar. Fy fasen. Finns det ett helvete så måste det enbart vara befolkat av lismande försäljare.
Så nu sitter man här - 36.000:- fattigare med en blå mojäng på halsen. Nej, skojade bara. Så knäpp är jag inte iallafall. Ännu. Men man kan ju alltid ändra sig.

Dagens låt: Jag rear ut min själ. Allt ska bort! - Bob Hund.

Så heter plattan. Bra titel. Alla försäljare borde bära en tröja med det tryckt över bröstet.

Inga kommentarer: