Summa sidvisningar

måndag 23 mars 2009

Hantvärk!

Visst råder det kris i världen. I Sverige. Visst är det väl så? Har man ett jobb så håller man i det. Inbillade jag mig. Men nu har jag ändrat uppfattning. Iallafall när det kommer till en viss yrkesgrupp - hantverkare - för de verkar tydligen ha så jädra gott om jobb att de bara kan strunta i/nonchalera eventuella kunder. Trist, tycker jag. Jag trodde att om man hade en egen liten firma så kanske man skulle bli sketaglad om någon ringde och ville ha ens hjälp.
Som jag säkert redan har babblat om så ska vi renovera vårt badrum och vi har begärt in offerter. Av fyra olika firmor som varit här är det bara två som har bemödat sig att återkomma med ett kostnadsförslag. Av de två som var här och faktiskt lämnade en offert var den ena alldeles för sjukt dyr (över 100.000+moms!!!) och den andre hade jag lite svårt för eftersom han ville bestämma hur vårt nya badrum skulle se ut. "Sänka taket bla bla bla..spottar i taket...bla bla bla....stora kakelplatttor...bla bla bla....duschvägg..."
Och så sa han "Det är inga dimmor" om precis allt.
"Vi tänkte kanske riva den väggen" sa jag.
"Ja, det är inga dimmor" sa han.
"Och så tänker vi slänga ut tvättmaskinen så det blir mer utrymme här" fortsatte jag.
"Hm, jamen det är inga dimmor".

Jävla hantverkare. Snart skiter jag i den nya toaletten och allt.......

Dagens låt: The hammer - Motörhead.
Hit med en hammare och hit med några hantverkare. Bank bank bank i huvudena. Där fick ni för att ni är så slöa, dyra och dryga.

Inga kommentarer: