Summa sidvisningar

onsdag 25 mars 2009

Ingen ljuddämpare

Säga vad man vill om Skägget - men ibland får han till det. Som i lördags då han plötsligt bara:
"Nähä, nu får det vara slutnappat. Idag ska han sluta med napp!"
"Okej, men du får ta fighten" svarade jag räddhågset.
Mille, 3,5 år, kallades in i vardagsrummet. En sophink stod mitt på golvet.
"Nu Mille så får du ta och slänga alla dina nappar. Om du gör det så får du en ny racerbil idag om du vill".
Det nappade(!) han på, den lille. Han tog alla äckliga plastiga ljuddämpare och bara tryckte ner dom i hinken. Fine.
Kvällen kom. Det blev trötthet, kinkighet, det blev.....nappbegär. Ett nappbegär som inte kunde stillas eftersom att nu var ju alla napparna förpassade till soptunnnan ute på gården.
"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP,"BUHU, NAPP, BUHU NAPP, BUHU, NAPP, BUHU NAPP. NAAAAAAAAAAAAAPPPPPPPP!!!!!!!!!!" Så där lät det med ökande decibelstyrka i cirka 45 minuter. 45 väääääldigt långa minuter kan jag intyga. Det kan nog våra stackars grannar också. Men till sist somnade han iallafall, något hesare, och på morgonen var han lite ledsen och frågade efter sin NAPP? men sedan vart det tyst. Och därmed var det nappsuget borta. Aldrig mer leta efter nappar - gud, jag kommer få minst en halvtimme i veckan över till andra sysselsättningar. Så gott!
Det enda kruxet är att jag har inget vettigt att hota med längre. Innan var det överlägset bästa hotet att "Om du inte gör si och så slänger jag alla dina nappar!".
Får ta och hitta på en ny hotelse. Det kan inte bli så svårt. Nåt med glass får det bli.

Dagens låt: Crying - Aerosmith.

Det har faktiskt blivit mindre lipande i och med att nappjäklarna är väck. Mina gamla öron glädjer sig.

Website counter

Inga kommentarer: