Summa sidvisningar

lördag 14 mars 2009

Suomi in my face

Tonåren är tack och lov förbi. Men vissa envisa delar hänger med fortfarande. Finnar. I och för sig är det numera väldigt sällan som jag får en ilsken finne på ryggen eller i fejset men ibland händer det. Och det är då, som idag till exempel, som man tackar sin lyckliga stjärna för att man inte är med som artist i Melodifestivalen. Tänk dig själv. Du har sovit lite oroligt hela natten. Imorgon är den stora finaldagen då du kan skrälla och få åka till Moskva. Du kliver upp, tittar dig i spegeln och tänker "idag kan det hän...men vad är det där???? HELVETE!" Du har fått en finne mitt fram på näsan! Very very lyckat. Mycket klädsamt.
Nu är jag ju ingen artist så jag får göra som jag brukar göra. Kisa med ögonen samt spruta ut mer foundation än vanligt och så försöka täcka den ovälkomna ansiktsgästen.
Nu drar jag till Tranås. Långt bort från strålkastarna alltså.....

Dagens låt: Teenage rampage - Sweet.
Om några år är ens barn tonåringar och jag hoppas verkligen att någon har löst acnens gåta vid det laget. För både jag och Skägget bär på finn-gener.

Inga kommentarer: