Summa sidvisningar

torsdag 5 mars 2009

Mammans maffiametoder

Dessa ungar. Eller rättare sagt - denna unge. Byxhataren. I förrgår var jag på stora köpcentrat och fick med mig ett par superschyssta nya jeans hem. När jag tog upp dom ur påsen så satte den byxlöse igång att gallskrika samtidigt som han sprang och gömde sig.
"Men du kan väl prova dom bara?" bönade jag.
BUHHHHHHÄÄÄÄÄ lät svaret.
"Men vad är det för fel på dom då?" undrade jag.
"Det är Wendyjeans!!" (snyft snyft snyft).
Tjejjeans alltså. Bara för att de hade resår nertill.
Så då var det dumma mamman som snällt fick spatsera tillbaka till affären och byta till ett par riktigt grabbiga jeans med nån slags hängande fotbollssko i tyg i en nyckelkedja. Dom skulle han säkert godkänna.
"Titta här Mille. Nya TUFFA jeans!"
BUHHHÄÄÄÄÄÄÄÄÄ lät svaret. Igen.
Men idag på morgonen så var det jag som bestämde att nu jävlar skulle han ta på sig dom. Lipanfall. Stort lipanfall. Inte roligt när man är stressad på morgonkvisten.
"Om du lovar att ha på dig dom hela dagen så får du glass när du kommer hem!" kom fyndiga jag på.
Och se! Det funkade. Tårarna upphörde och ett klentroget "Glass sen mamma?" från hans läppar och saken var biff.
Tänk om det skulle vara så lätt att lura vuxna personer också. Då skulle man kunna säga till skägget att "Om du tar ut och piskar alla mattorna så får du en skål med ostbågar sedan!"
"Säkert?" skulle han undra lite lätt osäkert.
"Säkert" skulle jag svara lite halvsovande från soffan.
Ja, tänk om...

Dagens låt: Under hot - Wilmer X.
Hot och mutor - min nya vardag. "Om du inte äter upp så får du inte spela på datorn!" (funkar), "Om du sitter helt still tio minuter på denna stol så får du popcorn!" (funkar kanske inte).

1 kommentar:

Anonym sa...

Från en som vill äta när hon är ledsen, när hon är arg, när hon är glad, när hon är trött, när hon är stressad kommer här mitt råd:

Muta. Men muta inte med något ätbart!

Lätt för mig utan barn att säga. Men kan du inte köpa på dig en jävla massa såpbubblor och studsbollar?