Summa sidvisningar

söndag 8 januari 2012

Där rök ringen

Titta på min högra hand. Ser ni att det glimmar betänkligt där? Då kan jag berätta att ringen kommer från Kalevaala och den har varit min bundsförvant i säkert 15 år. Sån är jag. Hittar jag något jag trivs med så har jag det alltid, jämt - ända tills det går sönder. Nu HAR den gått sönder. Efter att vi var i Göteborg i torsdags och kommit hem så kände jag plötsligt att det var då fan vad det sticks på ringfingret då! Tar en titt och upptäcker att en stor bit har lossnat (och jag hittar den inte) och nu är det finska kokta fläsket stekt. Helvete!
I tre dagar har jag alltså varit utan den nu och jag känner mig inte som hundra procent JAG. Det är något som fattas och det börjar såklart på r och slutar på ingen.
Går den att laga? Eller ska jag köpa en ny och med ny menar jag förstås en EXAKT likadan?
Jag som hade kalkylerat med en billig månad och allt.
Helvete igen.


Dagens låt: Mama, we're all crazy now - Slade.
Är ute i skogen idag på tipspromenad. Mille har gått med högst motvillligt (allt är med andra ord PRECIS som vanligt) men i skogen tinar han plötsligt upp trots att han glömt ta på sig långkallingar under jeansen:
"Jag vill inte ha nån annan mamma. Du är snäll och bra och du har ett så skönt ansikte!"
Snacka om egoboost. Ett Millecitat om dagen gör gott i hela magen. Som jag brukar säga.

5 kommentarer:

Barasara sa...

Nu har det hänt igen. Har kommenterat men så finns den plötsligt inte. Din blogg äter kommentarer...

Hursom. "Skönt ansikte" - gulligt :)
Jag tycker du ska köpa ny, likadan.

De gånger jag köpt något som jag verkligen gillar går jag ofta och köper ny likadan redan innan den gamla gått sönder/blivit obrukbar. Just för att jag vet hur jag grämer mig och ändå försöker hitta samma sen igen.

randigkatt sa...

Kommentarsätandet har säker med 2012 och mayakalendern att göra...

Jag har bestämt mig och jag går på din linje. En ny likadan. Är man konservativt lagd så är man.

Anonym sa...

Jaghar en EXAKT likandan som du kanske kan få köpa för dyyyyra pengar...
/Susan

Barasara sa...

(Jag har också en. Marika också. Rosa också.)

:)

randigkatt sa...

Jamen sälj till mig då! Jag betalar 400:-. Okej?