Summa sidvisningar

tisdag 3 januari 2012

Istället för inspiration: förvirring

I brist på annat kan vi väl låtsas att Kamratposten knackar på och vill göra en intervju.
"Hej Mirre! Vad heter du egentligen?"
"Jag heter egentligen Maria men det är bara några få i min omgivning som kallar mig det. Mirre har jag kallats sedan mellanstadiet och jag gillar det smeknamnet. Det är iallafall något bättre än Marre och Mia."
"Vilken är din favoritfärg?"
"Jag gillar alla färger men rött, svart och grönt tycker jag extra mycket om. Fulaste färgen jag vet är aprikos. Och beige."
"Vad har du för älsklingsrätt?"
"Vilka intressanta frågor ni ställer! Jättespännande! Va, nä, jag är inte ironisk....jag älskar sushi, caesarsallad, libanesisk mat, indisk mat, thaimat. Jag gillar egentligen det mesta!"
"Vilka idoler har du?"
"Där kom den, ja! Hm, idoler....då måste jag nog svara att jag inte har några idoler längre för när man är så här gammal så tappar man allt sånt där roligt och man vill hellre ägna sig åt Melodikryss, promenader, att mata änderna och göra egna sillinläggningar och såna saker. Men okej. När jag var yngre så vill jag minnas att idolerna hette Sweet, KISS och Queen. Jaså, ni känner till KISS? Det var kul att höra."
"Vad ville du bli när du var liten?"
"Större! Ha ha ha. Är inte det ett jätteroligt och originellt svar så säg! Menar ni vad jag ville jobba med? Aha. Jag ville bli sjuksyster, tigerdomptör eller journalist. Så fjantig och barnslig var jag. Vadå tigerdomptör liksom? Jag som inte ens gillar cirkus. Jag var visst knäpp även som barn."
"Vad har du för framtidsdrömmar?"
"Att överleva 2012 först och främst. Om inte jorden går under i år så drömmer jag om friska, lyckliga barn, att vår katt blir gammal och grå, att jag eller åtminstone mina händer och ben slutar åldras, att jag får ett fast jobb (helst inte ett som har med tigrar att göra) och så förstås - om fred på jorden."

Tack för interjuven tant Mirre!


Dagens låt: I should be so lucky - Kylie Minogue.
Fick ett jättefint mejl från jobbet idag och om innehållet i det går i uppfyllelse blir en person i den här familjen överlycklig. Gissa vem.

Inga kommentarer: