Summa sidvisningar

onsdag 25 januari 2012

Gilla den 25:e!



Löningsdag idag, tralalaaa! Har bara jobbat två veckor i januari ändå blir det klirr i kassan. Mycket mer än vad man vant sig vid de senaste tre åren. Weird. Fattar inte hur folk som jobbar heltid kan klaga över att pengarna inte räcker till - var gör de av sina pengar liksom? Jobbar man så mycket som hela dagarna så har man ju dessutom ingen tid till att springa omkring på stan och fika och shoppa och sprätta iväg pengar till höger och vänster. Går man däremot hemma hela dagarna (och kanske är arbetslös) så kostar det ju multum.

Nu är iallafall lönen här. Vad ska jag göra med den?

Boka tid hos en massör? Klippa mig och färga håret? Skaffa ett tremånaderskort på gymmet? Köpa en Kalevalaring? Ta en helg i Stockholm? Köpa en ny vardagsrumsmatta? En ny hushållsmixer? Köpa Polarn&Pyretplagg till ungarna? Skaffa ett fadderbarn?
Ja, ja, den som lever får se. Just nu vill jag bara ha en enda sak. SÖMN.


Dagens låt: The blue mask - Lou Reed.
Kelar med Mats i soffan. Plötsligt reser han på sig och traskar över till Skägget istället. Jag tittar på honom och ser något läskigt.
"Mats har nåt vitt i rumpan. Kan du kolla?" säger jag till Mats nya kelgris.
Varpå Skägget droppar den hemska nyheten att DET ÄR EN MASK! EN VIT MASK!
Blä. Urk. Spy- och kräksvarning!!!!

Mats har fått mask. Slut på rapport.


Inga kommentarer: