Summa sidvisningar

måndag 9 januari 2012

Lätt uttråkad hemmafru

Kan jag få börja jobba snart, tack. Jag kan börja redan imorgon.
För så är det. Att vara hemma är ju asjobbigt. Eftersom någon, kan det vara Luther? sitter på ens axlar från tidiga morgonen till sena kvällen och manar på en att man ska göra det och det och det. Och när man gjort det så skriker han: Och DET DÄR OCKSÅ!
Har tvättat, strukit, tvättat lite till, dammsugit, packat traderapaket, städat Wendys rum, gjort broccolisoppa, tagit ur allt porslin ur ett skåp, diskat det samt skurat hyllorna där inne samtidigt som radion underhöll och Lotta Bromé intervjuade härliga Kim Anderzon, vars liv säkert är mer spännande och givande på en dag än vad mitt är på ett helt år. Kim skulle säkert inte ägna sin sista semestervecka åt att rensa skåp och tvätta hyllor inte. Hon skulle sticka utomlands istället och flirta med spanjacker och hålla på med gruppfemmor i sann bohemisk 70-talsanda hon.

Ja, här i Huskvarna leker livet vill jag lova. Imorgon ska jag städa ur Milles rum och så ska jag ta och rengöra det andra skåpet med alla tallrikar, glas, muggar, äggkoppar och gräddkannor och kom inte och påstå annat än att jag är ett riktigt hemmafruämne!

När jag är 65 ska jag knäppa av mig förklädet och bli som Kim. Kan knappt bärga mig.

Dagens låt: I can buy you - Cardigans.
Alltså min svärmor. Går det en enda dag utan att hon kommer hit med prylar? Idag fick barnen två klubbor, två böcker (varav de redan fått den ena av henne så nu har vi dubletter) och jag fick ost samt tvättmedel. Igår fick vi en sockerkaka och klistermärken. Och dagen innan dess fick vi en kasse med gamla kläder och två flak med ägg. Toarullarna har jag väl redan berättat om. Tänk om man kunde få alla pengarna hon lägger på oss varje månad istället. Då skulle jag ju kunna sluta jobba och bara vara hemmafru eller vad säger jag? Nu ångrar jag mig. Du får gärna fortsätta komma med prylarna, svärmor. Gör det. Komsikomsi.

Inga kommentarer: