Summa sidvisningar

tisdag 24 januari 2012

En med noll koll kollar på Guldbaggegalan

Förra helgen hyrde vi APFLICKORNA. Hade inte en aning om att den var nominerad till Årets Bästa Film! på Guldbaggegalan men nu vet vi det. Tack. Vad fint. För jag förstår verkligen ingenting. Precis som vanligt med andra ord.
HUR I HELVETE KAN DEN VARA ÅRETS FILM? Nu ska här villigt erkännas att vi inte såg klart den här hyrfilmen i soffan. Vi kollade ungefär 40 minuter och det gav absolut ingen mersmak om man säger så. Gillade inte skådisarna, inte storyn, inte känslan. Den var bara....lam. Och trist. Men Guldbaggejuryn tyckte alltså om den. Fuck them, säger jag. Kronjuvelerna var inte ens nominerad i den här kategorin och bara där borde man ju anat en hel ugglekoloni i mossen.

Avslutningsvis några bittra ord om regissören Lisa Aschan och hennes urfula outfit (se nedan). Grå axelbandslös klänning som ser ut som om den när som helst är på väg att hasa ned till navelregionen....inte okej. Klart man måste stå på scen och skyla sig (se nedan). Hur tänkte du när du valde festblåsa, Lisa? Och hur tänkte du när du gjorde din aptråkiga film, Lisa?

Jag vill verkligen veta.
Dagens låt: Ruby tuesday - Rolling Stones.

För något år sedan var tisdagen min absoluta favoritdag. Nu låter det ju jättekonstigt. Speciellt i mina egna öron för på mitt nya jobbschema börjar jag halv tio på tisdagsförmiddagen och så går jag av passet halv sex ikväll. Det innebär i stora drag att man bara hinner hem och äta lite samt sova några ynka timmar för klockan 05.30 ska jag vara här igen för att köra till kl.12.30.

Inga sköna tisdagar mer alltså.


Tisdagar suger. FETT.

Inga kommentarer: