Summa sidvisningar

lördag 28 januari 2012

Konstkännaren Mirre

Idag har vi varit på Linnman Gallery på Tändsticksområdet för första gången. Anledningen till detta märkliga avstick från rutinerna var att jag sett i tidningen att den unga konstnären Emelie Berglund skulle ha sin första separata utställning där.
Galleriet var jättehäftigt och väl uppe på andra våningen i den gamla industrilokalen så gick familjen Kulturknutte runt och tittade med stora ögon på alla konstverk. Igår hade det varit vernissage och vid 98% av alla tavlor satt det en röd prick. SÅLD.
Det är ju uppenbart att Emelie är up and coming - och det har jag haft på känn i flera år. Bäst av allt är att jag äger en av hennes tidiga alster! Min röda JÄTTETAVLA med barnet och kråkan i badkaret.
När vi träffade galleristen så slog jag mig i slang med honom och berättade att jag faktiskt köpt ett av konstnärens sjukt snygga tavlor och att jag köpte det för ungefär 7-8 år sedan.
"Ja, då är det bara att gratulera. Du har gjort en RIKTIGT bra investering!" menade han på och när han sa det fick jag gåshudsliknande utslag på hela kroppen. Tänk att jag för en enda gångs skull prickat rätt!
Jag har sagt det innan och jag säger det igen: Röda jättetavlan är min pensionsförsäkring.

Det var hela mitt meddelande.

2 kommentarer:

Sara sa...

Älskar Linnmans och älskar Emelie! Vad kostade hennes tavlor nu, såg du det?

randigkatt sa...

Närmare 25 papp!