Summa sidvisningar

torsdag 5 januari 2012

En doft av Sveriges framstjärt


Har idag sluppit ut ur hemmets bojor och fått göra storstan. Göteborg hette den och det är ju en hyfsat stor stad. Dessutom hittar jag hittar någorlunda bra där.
Efter att Skägget släppt av Stefan och mig så började vi vår shoppingrunda inne på Nordstan och sedan jobbade vi oss upp mot Haga. Fördelen med att vara ute och shoppa med Stefan är att han bangar inga affärer. Han älskar att handla och så blarrar han högljutt med alla expediter, skrattar högt och alla expediter blir förtjusta och till sig.
Det trista idag var bara det att jag begick ett stort misstag. Efter Brunnsparken råkade jag se att LUSH hade en butik och där är det livsfarligt att gå in. Man vill ha allt. Men man kan inte köpa allt för då skulle man bli utfattig och är det något jag är rädd för så är det att bli utfattig.
Iallafall. Om ni inte redan känner till det så säljer LUSH bl.a tvål i lösvikt och den ser så smaskig ut att man får en överväldigande stor lust att glufsa i sig ett par hekto. Efter att ha slagit ett par lovar inne i butiken så kom Stefan ut med någon konstig illalkuktande tvåltingest som hette nåt i stil med Snake-oil. Man skulle tydligen moffa in den i hårbotten innan dusch för att motverka torr (mjällig) hårbotten. Snåla jag kom ut tomhänt men på handen hade jag smetat in en liten klick Karma Kream. Ju längre bort jag kom från affären desto mer luktade det från handen. ÅH, VAD DET LUKTADE GOTT! Tänk att ha den som hudkräm och bara gå runt och lukta sådär himla gottigt hela dagarna. Och ÅH VAD JAG ÅNGRADE ATT JAG INTE KÖPTE DEN DÄR BURKEN FÖR 199:-! Skiiiiiit också.
När vi var ända borta på Haga var vi stelfrusna, trötta och hungriga och bara tanken på att gå hela vägen tillbaka till LUSH för en sketen burk kändes...nääää.

Så nu sitter jag här och deppar för att jag inte har en Karma Kream i min ägo. Det kunde varit värre, jag vet. Man kunde ju suttit här med Snake-oil i håret och känt sig riktigt, riktigt dum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag drar till götet på fredag morgon(den 13:e)& är där över helgen - ska på stor fest (Håkan Hellström är visst bjuden) & kan om du vill shoppa den där Lushgrejen om du så önskar!
/AK

randigkatt sa...

JA! JA! JA!!! Hälsa Håkan från mig.