Summa sidvisningar

fredag 20 januari 2012

Ska det bli krig nu?

Går ner till källaren. Tar en titt utanför tvättstugan för att kolla om den är ledig. Upptäcker att den inte är det. Upptäcker en annan sak också. En otrevlig sak. Någon har strukit över mitt namn på tvättlistan (vi har en vanlig pappers A4:a där man skriver in sig med blyertspenna, riktigt antikt och coolt). Jag suddar ut och skriver i mitt namn på nytt. Fredag 20/1 kl.7-14 ska JUNESTRÖM tvätta.
Så blir det då fredag 20/1 kl.7 och jag kånkar ner min stora tvättkorg till tvättstugan. Slänger ett getöga på tvättlistan och upptäcker då att nån jävel strukit över mig igen!! Jag känner att pulsen går upp ett eller femtiofem snäpp och samtidigt som jag stuvar in skitiga handdukar och gamla dammiga strumpor i tvättmaskinerna så arbetar min stackars hjärna för högtryck.

Vem i detta hus retar sig på mig? (det är bara tio olika hyresgäster här). Vad har jag gjort för att någon ska reta sig på mig för? (Jag har minimal kontakt med grannarna, jag hejar glatt och spelar inte hög musik och på sommaren klipper vi gräset som man ska). Vem? Varför? Vem? Varför?

Jag lät namnet vara överstruket och så skrev jag dit mitt namn på en ny tvättid. Ska bli spännande att se om min hemlige antagonist gör misstaget att kladda på listan igen. Gör han det, jag tror det är en han nämligen, så är det K R I G!
Tips på läckra hämndmetoder emottages tacksamt.
Det är nästan så jag hoppas att tvättstugemarodören slår till igen.......

Dagens låt: It's a heartache - Bonnie Tyler.
Kunde hon inte sjungit om headache istället? Det märks verkligen att min hjärna inte är van att jobba för högtryck - huvudet bara spränger nu. Det hjälpte inte ens med promenad utmed ån och en kopp kaffe ovanpå det. Jag får helt enkelt kalla in TREO med citronsmak innan jag beger mig till jobbet.
Imorgon - fest! Något säger mig att jag får ropa på TREO på söndag igen.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Men vadå, var det bara struket och inte ditskrivet något annat namn? Vad skulle meningen vara med det? Man hade kunnat förstå ett meddelande i stil med: "Här ska inte tvättas den 21/12 2012, mvh Mayafolket". Men att bara stryka ett namn utan anledning verkar ju lite puckat.

randigkatt sa...

Ja, just det. Vad är meningen? En markering att "Jag gillar inte dig?"

Mayafolket, ha ha, jag ska tvätta den 22/12, tänkte jag. För att fira att man överlevt (om man nu har det)....