Summa sidvisningar

torsdag 12 januari 2012

Vadd vaddå?

Vilken jävla dag. Tröttsam med mycket få roliga inslag. Mitt i natten får jag agera taxichaufför och är kvällströtta människan som är jag uppe på natten är jag trött hela dagen därpå. Trött = grinig.
Stressar som en idiot på morgonen. Skjutsar barnen till skolan och dom kommer i tid med nöd och näppe. Handlar på Willys. Det gör jag varannan dag känns det som. Skåpen bågnar - ändå är det alltid något som saknas. Idag var det mjölk, fil, kattmat och juice.
Åker hem. Gör misstaget att sätta mig vid datorn för att skriva ut en paketlapp till ett traderapaket. När jag har betalat 37 kronor och trycker på "skriv ut" så pajar skrivaren. Detta sysselsätter sedan mig resten av dagen och med facit i hand så kan jag återigen konstatera att snålheten alltid bedrar visheten. Nej, Stefans flådiga skrivare som jag fick ärva av honom, gratis, funkade förstås inte. Men skit samma. Jocke kom hit och supportade och sedan ramlade Stefan in med en jobbig hund samt inte fullt så jobbiga semlor i sällskap. Midjemåttet ökar sakta men säkert....
Rensar ur ett skåp samtidigt som Mille pratar med sin HÖGA röst om ditt och datt och Wendy berättar att hon drömt att hon stoppat in sitt huvud i en sockervaddsmaskin och att hon haft sockervadd kring hela huvudet. Kul. Hon har tydligen ärvt sin mammas galna drömmar.
Chattar med en lattjo programledare i P4 Halland. Skägget kommer hem med en ny Pontiac. Vi har blivit en raggarfamilj.

Livet rullar på.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Semlor...åååh. Nästan så man skulle kunna ta lite tekniktrassel om folk kom förbi med semlor!

randigkatt sa...

Ja, det är så jävla gott! Det skumma är bara att jag gillar inte grädde eller mandelmassa egentligen men när det handlar om semlor så går det bra. Lite för bra.