Summa sidvisningar

fredag 6 januari 2012

Hur man skrämmer slag på sonen

Buuu......här kommer.....buuuuu...spööööööket! Blir sonen rädd? Nej. han blir inte rädd. Han är inte rädd för mumier, zombies, varulvar, vampyrer eller jättehajen, vindsurfarnas skräck heller.
Det ska mer till. Mycket mer.
Så här enkelt går ni till väga om han ska bli så rädd att han nästan gör i brallorna:
Sätt honom i en bil. Ha så lite bensin som möjligt i tanken. Prata lite löst om att "nämen, oj, titta här då på bensinmätaren! Jag undrar om bensinen kommer räcka?" Avvakta en nanosekund. Invänta den starka, milt sagt överdrivna reaktionen från barnstolen där bak.
ÄR BENSINEN SLUT KOMMER DEN INTE RÄCKA KOMMER VI FÅ BENSINSTOPPP NU MAMMMAMAMMAMAMMA...BUHU JAG ÄR BUHU...RÄÄÄHÄHÄHÄHÄDD!

Hur kan man vara så överdrivet rädd för bensinstopp? Jag bara undrar.
En enda gång har han varit med i bilen då vi fick bensinstopp. Det var vinter, det var i backen upp mot Bankeryd och det högst opålitliga Skägget hade precis bedyrat att det var absolut ingen, nähähähäääädå, risk alls att bensinen var på upphällningen, men det var det ju och det var ett jäkla hallå med olika telefonsamtal till kreti och pleti innan vi fick hjälp. Var det där och då Mille blev så paniskt rädd?
Shell inte på mig - för jag vet inte.


Dagens låt: Son of Falcon Eddie - Hurriganes.
Nu är han här igen. Eddie. Det är tydligen pappahelg i Huskvarna och då kommer Eddie hit för att umgås med sin pappa under två dagar men just det, han är ju för fasen HÄR hela tiden! Vill inte hans pappa vara med honom när de ses bara VARANNAN helg? Som det är nu känns det snarare som om JAG har råkat få vårdnaden om ett barn. Okej. Men då återstår bara en fråga till. Var fan är vårdnadsbidraget?

Inga kommentarer: